شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ |۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 10, 2024
کد خبر: 1175996
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
میثاق طلبگی زنجان

حوزه/ استاد برجسته حوزه علمیه استان زنجان گفت: طلاب جدید الورود، جزو سربازان امام عصر (عج) محسوب می شوند و باید رسالت خود را انجام بدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسن بیات استاد برجسته حوزه علمیه استان زنجان، صبح امروز در مراسم افتتاحیه دوره تربیتی میثاق طلبگی، شناخت مسیر طلبگی را لازم و ضروری دانست و گفت:مسیری که طلاب جدید الورود انتخاب می‌کنند باید آگاهانه و از روی علم باشد و اگر از روی نادانی و جهل باشد اسباب پشیمانی و ناراحتی را فراهم خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین بیات مسیر طلبگی را استثنائی و با فضیلت شمرد و گفت: به نظر بنده مسیر طلبگی بهترین مسیر ها است و بنده اگر به گذشته برگردم مجددا همین مسیر را انتخاب می‌کنم، چرا که این مسیر، مسیر انبیاء و اهل بیت علیهم السلام است و طبق روایات شریفه علماء ورثه انبیاء محسوب می شوند.

وی افزود :وجود نازنین امام زمان (عج) کارفرمای طلاب است و ایشان محور آسایش و آرامش عالم است و طلاب جدید الورود قرار است سرباز ایشان باشند، لذا نباید تعلل و درنگی در مسیر حق داشته باشند.

حجت الاسلام بیات تبلیغ معارف الهی را رسالت اصلی طلاب دانست و گفت: طلاب جدید الورود باید انگیزه های اقتصادی و مادی را در مسیر حوزوی کنار بگذارند و تمام تلاش خود را در راستای تبلیغ معارف الهی به کار ببرند و از بدو ورود به حوزه با معارف قرآنی از جمله، روخوانی، تجوید، ترجمه، تفسیر و دیگر معارف قرآنی آشنا بشوند.

استاد برجسته حوزه دروس حوزوی را علوم گسترده خواند و گفت: طلاب عزیز به تلاش بی وقفه احتیاج دارند و اگر انسان تمام عمر خود را صرف علوم حوزوی بکند، موفق به اتمام معارف و دروس حوزوی نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha